Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Scandic Hotels har gennemført en større omorganisering af sin kommercielle struktur. Hvor hvert land tidligere havde sin egen kommercielle direktør, er ansvaret nu samlet under én fælles ledelse.
Thérèse Cedercreutz har fået det overordnede ansvar for den samlede kommercielle strategi på tværs af kædens seks markeder.
I den forbindelse har Klaus Johansen, tidligere kommerciel direktør for Scandic i Danmark, fået en ny rolle som Director of Sales – International & Norway.
Her får Klaus Johansen ansvar for salg og salgsorganisation i både Norge og på udvalgte internationale markeder. Omstruktureringen skal sikre større koordinering, mere effektive arbejdsgange og skabe et fælles fundament for vækst i hele koncernen.
I Danmark fortsætter Cecilie Lange som salgsdirektør. Scandic Hotels er Nordens største hotelkæde med cirka 280 hoteller og 58.000 værelser fordelt på Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Polen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025