Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Scandic Hotels har gennemført en større omorganisering af sin kommercielle struktur. Hvor hvert land tidligere havde sin egen kommercielle direktør, er ansvaret nu samlet under én fælles ledelse.
Thérèse Cedercreutz har fået det overordnede ansvar for den samlede kommercielle strategi på tværs af kædens seks markeder.
I den forbindelse har Klaus Johansen, tidligere kommerciel direktør for Scandic i Danmark, fået en ny rolle som Director of Sales – International & Norway.
Her får Klaus Johansen ansvar for salg og salgsorganisation i både Norge og på udvalgte internationale markeder. Omstruktureringen skal sikre større koordinering, mere effektive arbejdsgange og skabe et fælles fundament for vækst i hele koncernen.
I Danmark fortsætter Cecilie Lange som salgsdirektør. Scandic Hotels er Nordens største hotelkæde med cirka 280 hoteller og 58.000 værelser fordelt på Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Polen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet
23-11-2025
-
Madklubben til HORESTA Årsdag 2025: Digitalisering starter der, hvor gæsten ikke ser det
23-11-2025
-
Restaurant Insights 2025: Få ny viden og inspiration til restaurantdriften
23-11-2025
-
HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal
23-11-2025
PRESSEKLIP
-
Beskæftigelsen fortsatte med at stige i september
21-11-2025
-
Mødeturisme og grøn omstilling får millionløft af staten
21-11-2025
-
Nye kystprojekter får luft under vingerne
21-11-2025
-
HORESTA: Strategisk turismeløft er godt – men bør følges op af bedre konkurrencevilkår
21-11-2025
-
Øresundslinjen bliver nu mere batteridrevet
21-11-2025
-
Klima og turisme forenes i ny storattraktion i Roskilde
21-11-2025