Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Marriott-koncernens loyalitetsprogram, Marriott Bonvoy, har nået 248 mio. medlemmer og er ifølge koncernens pressekontor på vej mod 250 mio. inden for få uger.
Programmet, der er en sammentrækning af de franske ord bon voyage, er blandt de største i hotelbranchen. Til sammenligning har Scandic Friends – det største i Norden – rundet tre mio.
Marriott Bonvoy har for nylig indgået partnerskab med Lufthansa Groups Miles & More, og medlemstilgangen vokser markant.
Samtidig er Marriott på globalt plan tæt på at runde 10.000 hoteller fordelt på 144 lande. I dag tæller porteføljen 9.600 hoteller under omkring 30 varemærker.
I Danmark er der omkring 20 Marriott-hoteller, alle på franchisebasis. Heraf er 14 under varemærket Four Points Flex by Sheraton – tidligere kendt som Zleep Hotels.
Det første Marriott-hotel i Danmark åbnede i 2001, mens det første i Europa åbnede i Amsterdam for 50 år siden.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Med ministerbesøg i Bella Center fulgte nye midler til dansk mødeturisme
25-11-2025
-
Finalefeltet er sat: Seks kokke og tjenere klar til Årets Kok og Årets Tjener 2026
25-11-2025
-
Wolt afviser konkurrence som årsag til fjernet prisklausul
25-11-2025
-
Mette Ravn stopper som direktør for Himmerland: Afløser er fundet
25-11-2025
-
Stjernekokke skal sætte turbo på dansk madturisme
25-11-2025
-
Marienlyst Strandhotel kåret som Danmarks bedste konferencehotel – igen
25-11-2025
-
Hotel med 100 værelser på vej i Viborg
25-11-2025
-
Danske kæder løber med førertrøjen på Københavns fastfoodmarked
25-11-2025