Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

København oplever i øjeblikket markant fremgang i antallet af amerikanske turister, og nye tal fra Københavns Lufthavn viser en vækst på 15 pct. i amerikanske passagerer hen over sommeren.

Den såkaldte ”Hollywood-effekt” menes at spille en central rolle, efter flere kendte skuespillere som Reese Witherspoon, Leonardo DiCaprio og Bradley Cooper har delt deres oplevelser fra byen på sociale medier.

Ifølge lufthavnens adm. direktør Christian Poulsen er det især kombinationen af ro, tilgængelighed og kulturelle tilbud, der gør København attraktiv.

Samtidig har nye ruter til USA og SAS’ samarbejde med Skyteam gjort det nemmere at rejse mellem de to kontinenter.

Den stigende interesse kan også mærkes i hotel- og restaurationsbranchen, hvor især det københavnske køkken og byens cafékultur tiltrækker de amerikanske besøgende.

Læs hele historien på Turistmonitor

Læs også mere på TravelNews

Ny i HORESTA: Hightech-hotel i Odense med ung hotelchef i spidsen

Aiden by Best Western har netop åbnet et nyt hotel i Odense. Universitetsbyen har dermed ikke bare fået et nyt hotel - men også et topmoderne teknologisk et af slagsen. Gæstestrømmen har allerede været overvældende, og hotellet er netop meldt ind som nyt medlem i HORESTA.

Log ind