Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Åbningen af Femern-forbindelsens vejdel mellem Danmark og Tyskland ser ikke længere ud til at ske i 2029, som ellers planlagt. Det meddeler bygherren Sund & Bælt, som peger på forsinkelser i klargøringen af det specialbyggede fartøj IVY.
Fartøjet skal nedsænke de store tunnelelementer, men er endnu ikke færdigtestet og godkendt, hvilket har sat projektet halvandet år bagud.
Femern Bælt-tunnelen bliver med sine 18 kilometer verdens længste sænketunnel, og projektets kompleksitet skaber uforudsete udfordringer.
Ifølge adm. direktør i Sund & Bælt, Mikkel Hemmingsen, er IVY en prototype med avanceret teknologi, og det har vist sig mere tidskrævende end forventet.
Mens det danske jernbaneanlæg følger tidsplanen, er de tyske jernbaner forsinkede til mindst 2032. Konsekvensen er, at fuld åbning af både vej- og togforbindelse kan ligge flere år ude i fremtiden. Sund & Bælt afventer resultaterne af de første nedsænkninger, før en ny tidsplan kan fastlægges.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet
23-11-2025
-
Madklubben til HORESTA Årsdag 2025: Digitalisering starter der, hvor gæsten ikke ser det
23-11-2025
-
Restaurant Insights 2025: Få ny viden og inspiration til restaurantdriften
23-11-2025
-
HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal
23-11-2025
PRESSEKLIP
-
Beskæftigelsen fortsatte med at stige i september
21-11-2025
-
Mødeturisme og grøn omstilling får millionløft af staten
21-11-2025
-
Nye kystprojekter får luft under vingerne
21-11-2025
-
HORESTA: Strategisk turismeløft er godt – men bør følges op af bedre konkurrencevilkår
21-11-2025
-
Øresundslinjen bliver nu mere batteridrevet
21-11-2025
-
Klima og turisme forenes i ny storattraktion i Roskilde
21-11-2025