Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Åbningen af Femern-forbindelsens vejdel mellem Danmark og Tyskland ser ikke længere ud til at ske i 2029, som ellers planlagt. Det meddeler bygherren Sund & Bælt, som peger på forsinkelser i klargøringen af det specialbyggede fartøj IVY.
Fartøjet skal nedsænke de store tunnelelementer, men er endnu ikke færdigtestet og godkendt, hvilket har sat projektet halvandet år bagud.
Femern Bælt-tunnelen bliver med sine 18 kilometer verdens længste sænketunnel, og projektets kompleksitet skaber uforudsete udfordringer.
Ifølge adm. direktør i Sund & Bælt, Mikkel Hemmingsen, er IVY en prototype med avanceret teknologi, og det har vist sig mere tidskrævende end forventet.
Mens det danske jernbaneanlæg følger tidsplanen, er de tyske jernbaner forsinkede til mindst 2032. Konsekvensen er, at fuld åbning af både vej- og togforbindelse kan ligge flere år ude i fremtiden. Sund & Bælt afventer resultaterne af de første nedsænkninger, før en ny tidsplan kan fastlægges.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
-
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
-
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
-
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
-
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
-
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
-
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
-
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025