Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Åbningen af Femern-forbindelsens vejdel mellem Danmark og Tyskland ser ikke længere ud til at ske i 2029, som ellers planlagt. Det meddeler bygherren Sund & Bælt, som peger på forsinkelser i klargøringen af det specialbyggede fartøj IVY.
Fartøjet skal nedsænke de store tunnelelementer, men er endnu ikke færdigtestet og godkendt, hvilket har sat projektet halvandet år bagud.
Femern Bælt-tunnelen bliver med sine 18 kilometer verdens længste sænketunnel, og projektets kompleksitet skaber uforudsete udfordringer.
Ifølge adm. direktør i Sund & Bælt, Mikkel Hemmingsen, er IVY en prototype med avanceret teknologi, og det har vist sig mere tidskrævende end forventet.
Mens det danske jernbaneanlæg følger tidsplanen, er de tyske jernbaner forsinkede til mindst 2032. Konsekvensen er, at fuld åbning af både vej- og togforbindelse kan ligge flere år ude i fremtiden. Sund & Bælt afventer resultaterne af de første nedsænkninger, før en ny tidsplan kan fastlægges.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotellerne redder turismesommeren med lille fremgang
12-10-2025
-
Ny luksusrestaurant åbner få meter fra kendt gourmetsted
12-10-2025
-
Airbnb vil have registreringspligt for korttidsudlejning
12-10-2025
-
Hotel Fjordgaarden får ny ejer efter næsten 20 år
12-10-2025
-
Dining Week fejrer 15 år med udsolgte restauranter
12-10-2025
-
McDonald’s-profil i Randers går på pension efter 33 år
12-10-2025
-
Regeringen vil forenkle regler for alkoholbevillinger
12-10-2025
-
Esbjerg Park lukker efter økonomiske udfordringer
12-10-2025
-
Feriebyplaner ved Ringkøbing Fjord sat i bero
12-10-2025