Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fårup Sommerland skal være mere end en éndagsoplevelse. Det slår adm. direktør Niels Jørgen Jensen fast i en ny strategi, hvor overnatninger bliver en central del af parkens udvikling.
I dag udgør overnatningsdelen omkring 10 pct. af forretningen, men målet er at løfte det til 25 pct.
Parken har i de seneste år investeret i både nye faciliteter og øget overnatningskapacitet – senest med ni glamping-telte, som bringer den samlede kapacitet op på 1.000 overnattende gæster. Ambitionen er at udvide yderligere, både på Hotel Fårup og campingområdet Skovbrynet.
”Her vil parken og vores forlystelser udgøre hovedkernen, men den helt særlige Fårup-oplevelse udfolder sig også i vores overnatningstilbud, så man som gæst vil få en helstøbt oplevelse i Fårup Sommerland,” siger Niels Jørgen Jensen til Turisme24.
Ifølge Niels Jørgen Jensen er ændrede gæstemønstre en af hovedårsagerne til kursændringen. Flere besøgende ønsker at kombinere forlystelser med overnatning, og direktøren ser et stort potentiale i at tilbyde en samlet ferieoplevelse med Fårup Sommerland som omdrejningspunkt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tre danske byer blandt verdens mest bæredygtige destinationer
25-09-2025
-
Miljøministers affaldsløsning møder massiv kritik
25-09-2025
-
Ny planlov skal gøre det nemmere at bygge nyt i det åbne land
25-09-2025
-
Folkemødet skaber op mod 230 mio. kr. i turismeforbrug
25-09-2025
-
HORESTA: Flere hoteller forventer lavere omsætning end normalt dette efterår
25-09-2025
-
Fårup Sommerland satser på helhedsoplevelser med overnatning
25-09-2025
-
Staten øger millionstøtte til dansk gastronomi
25-09-2025
-
Ny skatteminister vil se på lavere moms på frugt og grønt
25-09-2025
-
Årøsund Badehotel bliver en del af Small Danish Hotels
25-09-2025
-
Klimamærke får millionstøtte – men usikkerhed om lancering består
25-09-2025