Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det københavnske initiativ CopenPay, som belønner turister for bæredygtige valg, har vakt opsigt uden for Danmarks grænser.
Berlin, Bremen og Helsinki ser alle potentiale i at overføre eller tilpasse konceptet til deres egne destinationer.
I Berlin fremhæver man den brede opbakning fra erhvervslivet i København som en væsentlig årsag til interessen. I Bremen arbejdes der på konkrete belønningssystemer, der skal skabe autentiske forbindelser mellem by og gæst. Helsinki lader sig inspirere på idéplan og arbejder i stedet på et regenerativt turismesystem.
Hos Wonderful Copenhagen glæder man sig over interessen, og kommunikationsdirektør Rikke Holm Petersen ser et spirende internationalt samarbejde for sig – måske endda i form af en formel alliance.
CopenPay roses også internationalt som en model, der gør bæredygtige valg til en integreret del af rejseoplevelsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Dansk koncept spreder sig: Berlin, Bremen og Helsinki lader sig inspirere
09-09-2025
-
Minister: Momsnedsættelse efter svensk eksempel er ikke realistisk
09-09-2025
-
Ny leder skal samle kokkelandsholdene frem mod VM i 2026
09-09-2025
-
HORESTA: Moderat fremgang præger første halvår
09-09-2025
-
København vil styrke togturisme med ny investering
09-09-2025
-
Scandic samler salgsansvar på tværs af landegrænser
09-09-2025
-
Egeskov Slot tager første skridt mod hotel og eventhal
09-09-2025
-
Fjelsted Skov udvider op til 50-års jubilæum i 2026
09-09-2025