Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Bornholm har oplevet en samlet tilbagegang på fire pct. i antallet af overnatninger i årets første halvår, og særligt de tyske gæster er blevet væk med et fald på 12 pct.
Destination Bornholm satser dog på, at de sene skoleferier i Nordtyskland vil udløse en positiv effekt i sensommeren.
Ifølge Simon Lambrecht, leder af Forretningsudvikling & Analyse i Destination Bornholm, ventes juli, august og september at rette op på det tabte.
Flere aktører på øen melder allerede om øget efterspørgsel. Samtidig vokser interessen fra andre markeder – særligt Storbritannien, Frankrig og Italien viser markant fremgang. Bornholm følger dermed en bredere tendens i dansk turisme, hvor Sydeuropa i stigende grad søger mod nord.
For at styrke positionen yderligere har Destination Bornholm indgået samarbejde med cykelrytter Magnus Cort, som skal være frontfigur i markedsføringen af øen som outdoor-destination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025