Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Bornholm har oplevet en samlet tilbagegang på fire pct. i antallet af overnatninger i årets første halvår, og særligt de tyske gæster er blevet væk med et fald på 12 pct.

Destination Bornholm satser dog på, at de sene skoleferier i Nordtyskland vil udløse en positiv effekt i sensommeren.

Ifølge Simon Lambrecht, leder af Forretningsudvikling & Analyse i Destination Bornholm, ventes juli, august og september at rette op på det tabte.

Flere aktører på øen melder allerede om øget efterspørgsel. Samtidig vokser interessen fra andre markeder – særligt Storbritannien, Frankrig og Italien viser markant fremgang. Bornholm følger dermed en bredere tendens i dansk turisme, hvor Sydeuropa i stigende grad søger mod nord.

For at styrke positionen yderligere har Destination Bornholm indgået samarbejde med cykelrytter Magnus Cort, som skal være frontfigur i markedsføringen af øen som outdoor-destination.

Læs hele historien på Turistmonitor

Bornholm lancerer chatagent for turister

En ny digital chatagent skal gøre det lettere for både danske og udenlandske gæster at finde ferieinformationer og få svar døgnet rundt på flere sprog.

Log ind