Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Djurs Sommerland har netop rundet en rekordsæson med 885.000 besøgende, på trods af en regnfuld juli. Den solide vækst tilskrives en kombination af nye investeringer, høj gæstetilfredshed og innovative tiltag.
Adm. direktør Henrik B. Nielsen fremhæver, at parken med blandt andet udvidede åbningstider og den nye attraktion Camino del Sol i Mexicoland har formået at tiltrække både danske og udenlandske børnefamilier. Sidstnævnte er en tematiseret adventure trail, som har kostet over 25 mio. kr.
Trods sommerens dårlige vejr holdt gæsterne fast i deres besøg, og efterårsferien alene tiltrak mere end 135.000 gæster. Her blev konceptet Djurs Sommerland After Dark introduceret med stor succes og beskrives som en ny måde at opleve parken på efter mørkets frembrud.
Parken forventer at åbne igen til påske 2026, og planerne om et nyt ferieresort med 125 overnatningsenheder er allerede i gang.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025