Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Center Parcs Nordborg Resort har fået en bemærkelsesværdig start siden åbningen i juni. Med 92 pct. belægning i august og en gennemsnitlig opholdslængde på 7,5 dage har sæsonen overgået alle forventninger.
Især tyske og hollandske gæster har trukket op, og resortets tropiske vandland og naturnære beliggenhed har vist sig at være tilløbsstykker. Lokalt har detailhandlen i Nordborg mærket en tydelig effekt, bl.a. med øget salg af badetøj. Ifølge salgs- og marketingchef Gitte Hoeg Andersen har brandets høje kendskabsgrad i udlandet og loyale gæster spillet en stor rolle i succesen.
Samtidig arbejder resortet videre med børnesygdomme, varmeudfordringer i husene og forskelle i gæsternes forventninger. Naturen og biodiversiteten har dog overraskende stjålet rampelyset som mest fotograferede element.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025