Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Data har for alvor gjort sit indtog i restaurantbranchen og bruges i dag til at styre alt fra menuer og belægning til markedsføring og økonomi. Det blev tydeligt på HORESTA Årsdag 2025, hvor ledere fra Madklubben, Diningsix og Norrlyst delte indsigter fra deres drift.
”Man bliver altid overrasket, når man kigger i data,” sagde Kristoffer Gleberg, driftsdirektør i Madklubben, der bruger realtidsdata til at vurdere restauranternes økonomi.
Hos Norrlyst er data helt centralt i forretningens vækststrategi, og direktør Bjarke Just Nielsen understreger, at statistik er et sikkert styringsredskab.
Diningsix bruger ligeledes data i driften, men direktør Sandra Marquardsen påpeger, at gæsteoplevelsen ikke må blive for teknisk – fysiske menukort blev f.eks. genindført efter klager.
Også HORESTAs direktør Jeppe Møller-Herskind ser et skift i branchen, hvor digitale kompetencer og dataforståelse er blevet afgørende. Alligevel er der stadig grænser, og restauranterne fastholder, at det er en branche med følelser og menneskelige relationer i centrum.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025