Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Data har for alvor gjort sit indtog i restaurantbranchen og bruges i dag til at styre alt fra menuer og belægning til markedsføring og økonomi. Det blev tydeligt på HORESTA Årsdag 2025, hvor ledere fra Madklubben, Diningsix og Norrlyst delte indsigter fra deres drift.
”Man bliver altid overrasket, når man kigger i data,” sagde Kristoffer Gleberg, driftsdirektør i Madklubben, der bruger realtidsdata til at vurdere restauranternes økonomi.
Hos Norrlyst er data helt centralt i forretningens vækststrategi, og direktør Bjarke Just Nielsen understreger, at statistik er et sikkert styringsredskab.
Diningsix bruger ligeledes data i driften, men direktør Sandra Marquardsen påpeger, at gæsteoplevelsen ikke må blive for teknisk – fysiske menukort blev f.eks. genindført efter klager.
Også HORESTAs direktør Jeppe Møller-Herskind ser et skift i branchen, hvor digitale kompetencer og dataforståelse er blevet afgørende. Alligevel er der stadig grænser, og restauranterne fastholder, at det er en branche med følelser og menneskelige relationer i centrum.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025