Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fastfoodmarkedet i København er i markant vækst, og det er især danske spillere, der trækker læsset.
Nye tal fra HORESTA viser, at tre ud af fem af de største kæder i byen er danske, med Joe & The Juice helt i front foran kæder som McDonald’s og Espresso House.
Det vidner ifølge HORESTAs adm. direktør Jeppe Møller-Herskind om en branche i forandring, hvor hurtig mad i stigende grad forbindes med kvalitet, bekvemmelighed og i nogle tilfælde sundhed.
Samtidig peger HORESTA på en overraskende tendens: Kaffe er blevet et centralt salgsparameter, og flere af de største aktører har gjort netop det til en del af deres kerneforretning. Ifølge Jeppe Møller-Herskind er det en udvikling, der stiller nye krav til kæderne – ikke mindst i forhold til bæredygtighed og professionalisering.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025