Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Antallet af norske turister i Danmark er faldet markant siden 2019. En ny kampagne skal vende udviklingen, og feriehusferie bliver et centralt fokusområde.
VisitDenmark har sammen med partnere analyseret nordmændenes rejsevaner. Undersøgelsen viser, at feriehusferie har stort potentiale, da den kombinerer kystnær afslapning og privatliv med en prisvenlig ferieform.
Attraktioner som Tivoli og Legoland er fortsat vigtige for børnefamilier, men den svage norske krone har gjort nordmændene mere prisbevidste. VisitDenmark samarbejder nu med blandt andre Sol og Strand for at målrette markedsføringen og gøre Danmark mere attraktivt – især tidligt på sommeren, hvor priserne er lavere.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotel Koldingfjord oplever vækst i sommergæster
01-08-2025
-
Bakken forventer stærk afslutning på sæsonen
01-08-2025
-
Restaurant Flammen slår dørene op til ny restaurant i Hillerød til september
01-08-2025
-
Europæiske turister søger mening og mad i 2025
01-08-2025
-
Rox Resort åbner i november med internationale ambitioner
01-08-2025
-
Hansens Is starter akademi for unge på kanten
01-08-2025
-
Landmænd åbner markerne for miniferier i naturens navn
01-08-2025