Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Antallet af norske turister i Danmark er faldet markant siden 2019. En ny kampagne skal vende udviklingen, og feriehusferie bliver et centralt fokusområde.
VisitDenmark har sammen med partnere analyseret nordmændenes rejsevaner. Undersøgelsen viser, at feriehusferie har stort potentiale, da den kombinerer kystnær afslapning og privatliv med en prisvenlig ferieform.
Attraktioner som Tivoli og Legoland er fortsat vigtige for børnefamilier, men den svage norske krone har gjort nordmændene mere prisbevidste. VisitDenmark samarbejder nu med blandt andre Sol og Strand for at målrette markedsføringen og gøre Danmark mere attraktivt – især tidligt på sommeren, hvor priserne er lavere.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pan Am skal nu genopstå som international hotelkæde
14-10-2025
-
11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme
14-10-2025
-
Kølpins Roberta’s Society får varm modtagelse
14-10-2025
-
Søllerød Kro har fundet sin nye køkkenchef
14-10-2025
-
Go Hotels udvider med nyt hotel ved Amager Strand
14-10-2025
-
Fødevarepriser trækker inflationen op i september
14-10-2025
-
Jyllands-Posten: Eks-daginstitution på Nørrebro ulovligt ombygget til hotellejligheder
14-10-2025
-
d’Angleterre hædret med to Michelin nøgler
14-10-2025
-
Japan boomer som rejsemål blandt danske efterårsrejsende
14-10-2025
-
Ny Bottega-restaurant åbner snart i København
14-10-2025
-
Dinning Week åbner dørene for nye gæster i landets restauranter
14-10-2025