Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Antallet af norske turister i Danmark er faldet markant siden 2019. En ny kampagne skal vende udviklingen, og feriehusferie bliver et centralt fokusområde.
VisitDenmark har sammen med partnere analyseret nordmændenes rejsevaner. Undersøgelsen viser, at feriehusferie har stort potentiale, da den kombinerer kystnær afslapning og privatliv med en prisvenlig ferieform.
Attraktioner som Tivoli og Legoland er fortsat vigtige for børnefamilier, men den svage norske krone har gjort nordmændene mere prisbevidste. VisitDenmark samarbejder nu med blandt andre Sol og Strand for at målrette markedsføringen og gøre Danmark mere attraktivt – især tidligt på sommeren, hvor priserne er lavere.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025