Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny forskningsartikel fra Roskilde Universitet belyser, hvordan turister i København bruger cykling som en måde at opleve byen på samme måde som de lokale.
Ifølge ph.d.-studerende Jordi Vegas Macias skaber cykling både fysisk og social nærhed mellem turister og københavnere og bliver en central del af den oplevede autenticitet. Undersøgelsen viser dog også, at uerfarne cyklister kan skabe irritation på cykelstierne, selv om mange lokale udviser hensyn.
Turisterne selv forsøger at tilpasse sig, og nogle bruger tid på at observere lokale cyklisters adfærd, før de sætter sig op. Lejecykler med tydelig branding medvirker dog til at stigmatisere turister som uprøvede trafikanter.
Forskningen peger på, at oplevelsen af at cykle som en københavner er vigtig for mange turister og et aktivt valg i søgen efter en følelse af fællesskab og tilhørsforhold under rejsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott udvider i København med opkøb af CitizenM
29-04-2025
-
HORESTA advarer mod Københavns Kommunes nye nattelivsplan
29-04-2025
-
Danske kokke- og tjenerelever henter sølv ved nordiske mesterskaber 2025
29-04-2025
-
Ruths Hotel sikrer millionoverskud trods vejrets luner
29-04-2025
-
Norske Spenn udvider med Reitan Retail – danske hotelgæster får flere fordele
29-04-2025
-
Danske Hoteller vil vokse videre med ny kapitaludvidelse
29-04-2025
-
Hvide Sande-serie skaber massiv opmærksomhed om Vestkysten
29-04-2025
-
Bornholmsk strandhotel satser på helårsturisme efter ny SKI-aftale
29-04-2025
-
Kokke og entusiaster skal dyste til DM i Bålmad
29-04-2025