Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som reaktion på gentagne episoder med chikane og respektløs adfærd fra gæster har Restaurant Omar på Nørrebro indført et nyt initiativ. Ved bordbestilling udpeges én gæst som bordkaptajn med ansvar for, at stemningen forbliver god, og at grænser respekteres – både ved eget bord og i det øvrige lokale.
Indehaver Simon Leo Hansen kalder det et desperat skridt, men nødvendigt for at skabe et trygt arbejdsmiljø, især for kvindelige ansatte, der ofte oplever uønsket adfærd. Tiltaget bygger på en længere indsats og rådgivning og er ifølge ham blevet positivt modtaget.
HORESTAs arbejdsmiljøchef Vivi Nedergaard Lambert bakker op om initiativer, der tydeligt kommunikerer forventninger til gæsters adfærd. Ordningen har ikke konkrete konsekvenser for gæster, som undlader at gribe ind, men skal fremme ansvarsfølelse og støtte personalet i pressede situationer.
Ifølge Simon Leo Hansen handler det ikke om at være perfekte, men om at forsøge at ændre en kultur, der skader medarbejderne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Endelig politisk fokus på korttidsudlejning
07-10-2025
-
Morten Dahlin vil målrette de sidste turismemillioner
07-10-2025
-
Ny investering ved Femern-forbindelsen skal tiltrække flere tyske og polske turister
07-10-2025
-
Nyt ejerskab giver Midtjyllands Lufthavn luft under vingerne
07-10-2025
-
EU-klage truer Aarhus Airport med millionkrav
07-10-2025
-
Ny direktør i spidsen for Scandic Sluseholmen
07-10-2025
-
Aarhus skrotter spektakulær turistattraktion til op mod 350 mio. kr. – men private kan løfte opgaven
07-10-2025
-
Airbnb vokser markant – HORESTA kræver strammere regler
07-10-2025
-
HORESTA kræver samkøring af data for at forebygge ulovlig udlejning
07-10-2025
-
Langeland i storstilet vokseværd med sommerhuse
07-10-2025