Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som reaktion på gentagne episoder med chikane og respektløs adfærd fra gæster har Restaurant Omar på Nørrebro indført et nyt initiativ. Ved bordbestilling udpeges én gæst som bordkaptajn med ansvar for, at stemningen forbliver god, og at grænser respekteres – både ved eget bord og i det øvrige lokale.
Indehaver Simon Leo Hansen kalder det et desperat skridt, men nødvendigt for at skabe et trygt arbejdsmiljø, især for kvindelige ansatte, der ofte oplever uønsket adfærd. Tiltaget bygger på en længere indsats og rådgivning og er ifølge ham blevet positivt modtaget.
HORESTAs arbejdsmiljøchef Vivi Nedergaard Lambert bakker op om initiativer, der tydeligt kommunikerer forventninger til gæsters adfærd. Ordningen har ikke konkrete konsekvenser for gæster, som undlader at gribe ind, men skal fremme ansvarsfølelse og støtte personalet i pressede situationer.
Ifølge Simon Leo Hansen handler det ikke om at være perfekte, men om at forsøge at ændre en kultur, der skader medarbejderne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hoteller går sammen i stort søgsmål mod Booking.com
12-08-2025
-
Aarhus-lysbyggeri ramt af omfattende Airbnb-svindel
12-08-2025
-
Nyborg vil regulere autocampere ved stranden
12-08-2025
-
Lene Beier vært ved HORESTAs årsdag 2025
12-08-2025
-
Airbnb bør ikke være hoteldrift i forklædning
12-08-2025
-
Sticks’n’Sushi udvider med Skotland på kortet
12-08-2025
-
Will Smith sætter spot på aarhusiansk hotelsuite
12-08-2025
-
EU godkender milliardopkøb af Just Eat
12-08-2025
-
HORESTA forventer stramning af regler for Airbnb
12-08-2025
-
Digitalt hotel i Middelfart får travl start
12-08-2025