Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En Greenpeace-kampagne, der imiterer VisitDenmarks visuelle udtryk og navn i en opsigtsvækkende satire om Danmarks natur og miljøpolitik, får nu konsekvenser. Det skriver Kforum.
VisitDenmarks kommunikations- og udviklingsdirektør Anne Villemoes oplyser, at organisationen har igangsat en juridisk vurdering af kampagnens lovlighed. På hjemmesiden "ReVisitDenmark" anvendes et logo og layout, der minder markant om det officielle, men det ikoniske hjerteformede Dannebrog fremstår her knust.
Ifølge Anne Villemoes kan den visuelle lighed skabe forvirring om afsenderen og skade VisitDenmarks troværdighed. Hun understreger, at spørgsmålet ikke handler om kampagnens indhold, men om det principielle i at låne en anden organisations identitet. Hun kalder det et skråplan, hvis man uden konsekvens kan efterligne etablerede brands.
Greenpeace fastholder, at kampagnen er lovlig satire, men udtrykker vilje til dialog med VisitDenmark og åbner for at justere kampagnen, så VisitDenmark lettere kan acceptere den.
Læs hele historien på kforum.dk – kræver abonnement
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hilton vil åbne tre nye hoteller om ugen i 2025
11-06-2025
-
Marriott tester AI til smartere værelsesfordeling
11-06-2025
-
Nyt boutiquehotel åbner i København
11-06-2025
-
BonBon-Land fordobler overskud efter gæstefremgang
11-06-2025
-
Dansk rigmand åbner sommerbar på Bornholm
11-06-2025
-
Hoteldirektør støtter taxa-forslag: Gæster risikerer at stå uden kørsel
11-06-2025
-
To danske restauranter blandt verdens 100 bedste
11-06-2025
-
Erfaren salgsprofil vender tilbage til HUSET Middelfart
11-06-2025