Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En Greenpeace-kampagne, der imiterer VisitDenmarks visuelle udtryk og navn i en opsigtsvækkende satire om Danmarks natur og miljøpolitik, får nu konsekvenser. Det skriver Kforum.
VisitDenmarks kommunikations- og udviklingsdirektør Anne Villemoes oplyser, at organisationen har igangsat en juridisk vurdering af kampagnens lovlighed. På hjemmesiden "ReVisitDenmark" anvendes et logo og layout, der minder markant om det officielle, men det ikoniske hjerteformede Dannebrog fremstår her knust.
Ifølge Anne Villemoes kan den visuelle lighed skabe forvirring om afsenderen og skade VisitDenmarks troværdighed. Hun understreger, at spørgsmålet ikke handler om kampagnens indhold, men om det principielle i at låne en anden organisations identitet. Hun kalder det et skråplan, hvis man uden konsekvens kan efterligne etablerede brands.
Greenpeace fastholder, at kampagnen er lovlig satire, men udtrykker vilje til dialog med VisitDenmark og åbner for at justere kampagnen, så VisitDenmark lettere kan acceptere den.
Læs hele historien på kforum.dk – kræver abonnement
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
BonBon-Land tvunget til at lukke efter kraftigt skybrud
23-07-2025
-
Fyns Sommerland lokker gæster med tørvejrsgaranti
23-07-2025
-
Eksklusivt badeanlæg planlægges i København
23-07-2025
-
Første kig på Joe & The Juices drive-thru i Nyborg
23-07-2025
-
Blå Flag guider turister til sikre badesteder i hele landet
23-07-2025
-
Ny eldreven sporvogn skal fremtidssikre turen gennem Tivoli
23-07-2025