Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Destination Vesterhavet satser i stigende grad på hollandske turister og har i år mere end fordoblet det markedsføringsbudget, der er målrettet Holland. Satsningen bygger videre på en stigende interesse, hvor antallet af hollandske overnatninger i Danmark er steget med 25 pct. siden 2019.
Ifølge direktør Majken Graver er hollænderne en attraktiv målgruppe, fordi de har et højere døgnforbrug og i højere grad søger oplevelser under ferien.
Tal fra VisitDenmark viser, at hollandske turister i gennemsnit bruger 1.100 kr. i døgnet, mod 950 kr. for danskere og 900 kr. for tyskere.
Samtidig betyder forskelle i ferieperioder, at hollænderne i højere grad besøger Danmark uden for højsæsonen. Det giver mulighed for at fordele turismen over en længere periode, hvilket også vækker interesse hos feriehusudlejere. I 2024 blev der registreret godt 1,8 mio. hollandske overnatninger i Danmark.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny chef og renovering skal løfte Odder Parkhotel
27-06-2025
-
Stena Line og Strawberry færdige med stor hotelrenovering i Frederikshavn
27-06-2025
-
Core Hospitality ansætter ny CFO for at styrke nordisk vækst
27-06-2025
-
Brune turistskilte lokker tusindvis af gæster til museer og oplevelser
27-06-2025
-
København forbyder turistbusser at standse ved Gefionspringvandet
27-06-2025
-
London klar til selvkørende taxier fra 2026
27-06-2025