Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danmark står fortsat stærkt som feriemål i nærmarkeder som Norge, Sverige og Tyskland. Det viser VisitDenmarks nyeste analyse, der bygger på svar fra 10.000 respondenter. Kendskabet er stabilt, og Danmark fastholder en topplacering blandt foretrukne destinationer – særligt hos svenske og tyske turister.
Analysen peger dog også på, at turisterne i højere grad holder på pengene. 27 pct. forventer at bruge flere penge i år, mens 21 pct. vil bruge færre – et fald i rejseoptimisme sammenlignet med 2024. I Sverige er billedet vendt, så flertallet nu vil bruge færre penge end tidligere.
VisitDenmarks internationale markedsdirektør, Mads Schreiner, understreger, at pris og kvalitet skal spille sammen, og fremhæver erfaringer fra det tyske marked. På trods af ændret forbrugeradfærd vurderes Danmarks position som stærk. Indsigten skal bruges til at styrke indsatsen, især i Norge og Sverige.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotellerne redder turismesommeren med lille fremgang
12-10-2025
-
Ny luksusrestaurant åbner få meter fra kendt gourmetsted
12-10-2025
-
Airbnb vil have registreringspligt for korttidsudlejning
12-10-2025
-
Hotel Fjordgaarden får ny ejer efter næsten 20 år
12-10-2025
-
Dining Week fejrer 15 år med udsolgte restauranter
12-10-2025
-
McDonald’s-profil i Randers går på pension efter 33 år
12-10-2025
-
Regeringen vil forenkle regler for alkoholbevillinger
12-10-2025
-
Esbjerg Park lukker efter økonomiske udfordringer
12-10-2025
-
Feriebyplaner ved Ringkøbing Fjord sat i bero
12-10-2025