Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wonderful Copenhagen relancerer i år CopenPay, hvor turister belønnes med gratis oplevelser for grønne handlinger. Initiativet, der fik stor international opmærksomhed i 2024, udvides i 2025 til ni uger fra 17. juni til 17. august.
Antallet af deltagende aktører tredobles til 90, og tilbuddene spænder fra frokoster og bådture til koncerter og yogatimer. CopenPay belønner i år ikke kun lokal adfærd som affaldsindsamling, men også turister, der rejser til København med tog og bliver mindst fire nætter.
Målet er at fremme færre, men længere og mere bæredygtige rejser. Direktør Søren Tegen Pedersen understreger, at CopenPay er en del af en bred strategi for bæredygtig turisme og et forsøg på at ændre rejsendes bevidsthed.
Sidste års deltagere var særdeles tilfredse, og initiativet har siden vakt interesse globalt fra både byer og organisationer, som ser København som forbillede.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025