Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wonderful Copenhagen relancerer i år CopenPay, hvor turister belønnes med gratis oplevelser for grønne handlinger. Initiativet, der fik stor international opmærksomhed i 2024, udvides i 2025 til ni uger fra 17. juni til 17. august.
Antallet af deltagende aktører tredobles til 90, og tilbuddene spænder fra frokoster og bådture til koncerter og yogatimer. CopenPay belønner i år ikke kun lokal adfærd som affaldsindsamling, men også turister, der rejser til København med tog og bliver mindst fire nætter.
Målet er at fremme færre, men længere og mere bæredygtige rejser. Direktør Søren Tegen Pedersen understreger, at CopenPay er en del af en bred strategi for bæredygtig turisme og et forsøg på at ændre rejsendes bevidsthed.
Sidste års deltagere var særdeles tilfredse, og initiativet har siden vakt interesse globalt fra både byer og organisationer, som ser København som forbillede.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny chef og renovering skal løfte Odder Parkhotel
27-06-2025
-
Stena Line og Strawberry færdige med stor hotelrenovering i Frederikshavn
27-06-2025
-
Core Hospitality ansætter ny CFO for at styrke nordisk vækst
27-06-2025
-
Brune turistskilte lokker tusindvis af gæster til museer og oplevelser
27-06-2025
-
København forbyder turistbusser at standse ved Gefionspringvandet
27-06-2025
-
London klar til selvkørende taxier fra 2026
27-06-2025