Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
VisitDenmark er i gang med sin største turistundersøgelse til dato med 17.000 face-to-face interviews fordelt over hele 2025.
Her sidst i maj får de 19 destinationsselskaber adgang til de første resultater via et nyt dashboard, der løbende opdateres med kvalitative data om turisternes adfærd, tilfredshed og rejsemotiver.
Charlotte Rømer Rassing, chef for insights i VisitDenmark, fremhæver, at dataene skal styrke erhvervets beslutningsgrundlag. Martin Perregaard-Bitsch, forperson for Danske Destinationer, ser det som et tiltrængt supplement til de hidtidige bagudskuende overnatningstal.
Undersøgelsen gennemføres sammen med analysehuset Silverlining Research. Data offentliggøres foreløbigt som uvejede og justeres først i 2026.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Michelin-kok vinder Bornholms prestige-konkurrence
24-06-2025
-
Odense satser på 100.000 turister til fejring af H.C. Andersen
24-06-2025
-
Aalborg-restaurant fik Michelinstjerne med uventet investor
24-06-2025
-
Trods millionunderskud tror Gastromé på balance i 2025
24-06-2025
-
Danmark deltog blandt Europas bedste dealere
24-06-2025
-
11 analyser skal bane vej for flere mødeturister til Danmark
24-06-2025
-
Copenhagen Sprint kom godt fra start
24-06-2025
-
Schackenborg Slot dropper landbrug og satser på turister
24-06-2025