Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Folketinget har vedtaget en ændring af markedsføringsloven, der skærper kravene til miljøpåstande i blandt andet turismebranchen.
Udsagn som "bæredygtig", "CO₂-neutral" og "miljøvenlig" skal fremover kunne dokumenteres med konkret bevis. Loven, der bygger på et EU-direktiv, skal sikre ensartet regulering og hindre vildledende markedsføring.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen oplyser, at formålet er at styrke forbrugerbeskyttelsen og fremme reelle grønne tiltag. Forbrugerombudsmanden har samtidig opdateret sin vejledning med præcise krav til dokumentation, blandt andet baseret på livscyklusvurderinger.
Det understreges, at virksomheder generelt bør undgå at bruge ordet "bæredygtig", medmindre de kan bevise, at produktet ikke forringer fremtidige generationers muligheder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hilton vil åbne tre nye hoteller om ugen i 2025
11-06-2025
-
Marriott tester AI til smartere værelsesfordeling
11-06-2025
-
Nyt boutiquehotel åbner i København
11-06-2025
-
BonBon-Land fordobler overskud efter gæstefremgang
11-06-2025
-
Dansk rigmand åbner sommerbar på Bornholm
11-06-2025
-
Hoteldirektør støtter taxa-forslag: Gæster risikerer at stå uden kørsel
11-06-2025
-
To danske restauranter blandt verdens 100 bedste
11-06-2025
-
Erfaren salgsprofil vender tilbage til HUSET Middelfart
11-06-2025