Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Joe & The Juice har for første gang siden 2017 leveret overskud med et resultat på 143,3 mio. kr. i 2024 – en markant vending fra underskuddet på 107,8 mio. kr. året før.
Omsætningen steg til 2,8 mia. kr., og driftsresultatet blev forbedret til 560 mio. kr. Væksten skyldes både fremgang i eksisterende butikker og åbningen af 33 nye enheder, mens digitalt salg nu udgør 33 pct. af omsætningen. Adm. direktør Thomas Nørøxe kalder resultatet et bevis på, at kædens turnaround er lykkedes.
I slutningen af 2023 overtog General Atlantic og NNS Holding ejerskabet af Joe & The Juice og skød over 1 mia. kr. ind i selskabet.
Kapitalen skal bruges til at nedbringe gæld og accelerere ekspansion – særligt i USA, Europa og Storbritannien, samt via franchising i Asien og Mellemøsten. Målet er at nå 1.000 butikker inden for 3–4 år. For 2025 forventes en omsætningsvækst på 5–15 pct.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025