Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Joe & The Juice har for første gang siden 2017 leveret overskud med et resultat på 143,3 mio. kr. i 2024 – en markant vending fra underskuddet på 107,8 mio. kr. året før.
Omsætningen steg til 2,8 mia. kr., og driftsresultatet blev forbedret til 560 mio. kr. Væksten skyldes både fremgang i eksisterende butikker og åbningen af 33 nye enheder, mens digitalt salg nu udgør 33 pct. af omsætningen. Adm. direktør Thomas Nørøxe kalder resultatet et bevis på, at kædens turnaround er lykkedes.
I slutningen af 2023 overtog General Atlantic og NNS Holding ejerskabet af Joe & The Juice og skød over 1 mia. kr. ind i selskabet.
Kapitalen skal bruges til at nedbringe gæld og accelerere ekspansion – særligt i USA, Europa og Storbritannien, samt via franchising i Asien og Mellemøsten. Målet er at nå 1.000 butikker inden for 3–4 år. For 2025 forventes en omsætningsvækst på 5–15 pct.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Turismen er blandt landets store jobskabere
29-08-2025
-
Vestkyst på Sjælland skal gøres til turistmagnet
29-08-2025
-
Turismen overser milliardpotentiale i manglende tilgængelighed
29-08-2025
-
Moms på grønt møder opbakning – men lader vente på sig
29-08-2025
-
Bornholm satser på tyske turister i sensommeren
29-08-2025
-
Kokketalent fra Dragsholm Slot nomineret til talentpris
29-08-2025
-
Klimafolkemødet bliver Danmarks første svanemærkede event
29-08-2025
-
Hotel Troense kan blive ny højskole for kulturturister
29-08-2025