Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det anerkendte amerikanske medie Forbes har besøgt Nordsjælland og anbefaler sine læsere at udskifte ferieklassikeren The Hamptons med Den Danske Riviera. I artiklen, der når ud til over 100 millioner månedlige læsere, fremhæves både de nordsjællandske badebyer og områdets kulturelle oplevelser.
Skribenten nævner destinationer som Gilleleje, Hillerød og Fredensborg og besøger blandt andet Louisiana, Knud Rasmussens Hus, Rudolph Tegners Museum og Frederiksborg Slot. Artiklen fremhæver områdets afslappede luksus og autentiske charme, som står i kontrast til de mondæne ferieområder i det nordøstlige USA.
Hos VisitNordsjælland glæder presseansvarlig Christina Heinze Johansson sig over omtalen og understreger i en pressemeddelelse, at området i samarbejde med VisitDenmark markedsføres målrettet internationalt.
Den positive dækning fra Forbes ses som et tegn på, at brandet Den Danske Riviera har gennemslagskraft globalt. Antallet af amerikanske overnatninger i området er steget markant fra 2.186 i 2019 til 3.535 i 2024.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025