Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Marriott International er i gang med at teste et nyt AI-baseret værktøj, der skal automatisere fordelingen af hotelværelser. Værktøjet, som stadig er i pilotfasen, tildeler værelser baseret på faktorer som gæstens præferencer, loyalitetsstatus, belægning og længden af opholdet.
Ifølge Marriotts globale teknologidirektør, Naveen Manga, kan teknologien håndtere opgaver, der tidligere tog timer, på få sekunder.
De første tests viste dog, at personalet ofte tilsidesatte AI’ens valg, men efter tilpasninger fungerer systemet nu langt bedre. Marriott understreger, at teknologien skal frigøre tid til gæstefokus – ikke erstatte medarbejderne.
Koncernen har investeret i AI siden 2023 og arbejder aktivt med interne innovationsforløb og teknologiløsninger.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
BonBon-Land tvunget til at lukke efter kraftigt skybrud
23-07-2025
-
Fyns Sommerland lokker gæster med tørvejrsgaranti
23-07-2025
-
Eksklusivt badeanlæg planlægges i København
23-07-2025
-
Første kig på Joe & The Juices drive-thru i Nyborg
23-07-2025
-
Blå Flag guider turister til sikre badesteder i hele landet
23-07-2025
-
Ny eldreven sporvogn skal fremtidssikre turen gennem Tivoli
23-07-2025