Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Marriott International er i gang med at teste et nyt AI-baseret værktøj, der skal automatisere fordelingen af hotelværelser. Værktøjet, som stadig er i pilotfasen, tildeler værelser baseret på faktorer som gæstens præferencer, loyalitetsstatus, belægning og længden af opholdet.
Ifølge Marriotts globale teknologidirektør, Naveen Manga, kan teknologien håndtere opgaver, der tidligere tog timer, på få sekunder.
De første tests viste dog, at personalet ofte tilsidesatte AI’ens valg, men efter tilpasninger fungerer systemet nu langt bedre. Marriott understreger, at teknologien skal frigøre tid til gæstefokus – ikke erstatte medarbejderne.
Koncernen har investeret i AI siden 2023 og arbejder aktivt med interne innovationsforløb og teknologiløsninger.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt analyseværktøj skal tiltrække flere kulturturister til Danmark
05-09-2025
-
Royal Run kan booste turismen i fire nye værtsbyer
05-09-2025
-
Debatindlæg: Butikker og restauranter lukker for tidligt på turistsæsonen
05-09-2025
-
Palads-biografen kan få hotel og panoramabar på toppen
05-09-2025
-
Too Good To Go træder ind på det asiatiske marked
05-09-2025
-
HORESTA: Loft for korttidsudlejning bør halveres
05-09-2025
-
Danhostel søger ny direktør med fokus på brand og vækst
05-09-2025
-
Forskere advarer mod kystbyggeri: Planlovslempelser kan skade turismen
05-09-2025