Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Marriott International er i gang med at teste et nyt AI-baseret værktøj, der skal automatisere fordelingen af hotelværelser. Værktøjet, som stadig er i pilotfasen, tildeler værelser baseret på faktorer som gæstens præferencer, loyalitetsstatus, belægning og længden af opholdet.
Ifølge Marriotts globale teknologidirektør, Naveen Manga, kan teknologien håndtere opgaver, der tidligere tog timer, på få sekunder.
De første tests viste dog, at personalet ofte tilsidesatte AI’ens valg, men efter tilpasninger fungerer systemet nu langt bedre. Marriott understreger, at teknologien skal frigøre tid til gæstefokus – ikke erstatte medarbejderne.
Koncernen har investeret i AI siden 2023 og arbejder aktivt med interne innovationsforløb og teknologiløsninger.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hoteller går sammen i stort søgsmål mod Booking.com
12-08-2025
-
Aarhus-lysbyggeri ramt af omfattende Airbnb-svindel
12-08-2025
-
Nyborg vil regulere autocampere ved stranden
12-08-2025
-
Lene Beier vært ved HORESTAs årsdag 2025
12-08-2025
-
Airbnb bør ikke være hoteldrift i forklædning
12-08-2025
-
Sticks’n’Sushi udvider med Skotland på kortet
12-08-2025
-
Will Smith sætter spot på aarhusiansk hotelsuite
12-08-2025
-
EU godkender milliardopkøb af Just Eat
12-08-2025
-
HORESTA forventer stramning af regler for Airbnb
12-08-2025
-
Digitalt hotel i Middelfart får travl start
12-08-2025