Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Københavns Kommune har afsat 250.000 kr. til en forundersøgelse af, hvordan hovedstaden kan samle aktører om en vinterfestival, der skal skabe mere liv og turisme i de kolde kvartaler. Det skriver Turistmonitor.
Projektet ledes af KBH – Commerce & Culture, og direktør Michael Gatten drømmer om, at København bliver Nordens vinterhovedstad med aktiviteter, vinterboder og kulturoplevelser spredt over hele byen.
Ideen er ikke en traditionel festival med madboder, men snarere en struktureret indsats med byens mange aktører som medskabere. Målet er at styrke oplevelsesøkonomien og hoteldriften i lavsæsonen. En fælles paraply og mulig vinterfestivalbillet skal binde byen sammen.
Kulturborgmester Mia Nyegaard ser positivt på ambitionerne og understreger, at projektets succes kræver både samarbejde og tålmodighed – og muligvis en flerårig, politisk medfinansiering, før det kan stå på egne ben. Det første resultat bliver 10 anbefalinger til politikerne, som skal vurderes senere i år.
Læs hele historien på turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Comwell udskyder hoteludvidelse i Aarhus til 2027
13-06-2025
-
April sætter ny rekord for hotelovernatninger
13-06-2025
-
Konservative vil lade hoteller køre gæster i yderområder
13-06-2025
-
Ny direktør skal samle turismen i Nordjylland
13-06-2025
-
Uber udvider til flere større danske byer
13-06-2025
-
Fire dages skoleuge skal øge fremmøde på erhvervsskole
13-06-2025
-
Comwell overtager Hotel H.C. Andersen og genstarter udvidelsesplaner
13-06-2025