Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Svensk økonomi er i bedring, og VisitDenmark ser nye muligheder for at tiltrække svenske turister. I 2024 var der 1,42 mio. svenske overnatninger i Danmark – over 300.000 færre end i 2019. Det tab ønsker VisitDenmark nu at indhente over en tre- til femårig periode.
Ifølge økonomidirektør Flemming Bruhn søger svenskere trygge og tilgængelige rejsemål, hvor Danmark rangerer højt – særligt for børnefamilier. Dansk turisme skal dog være opmærksom på sproglige barrierer, behov for parkeringsmuligheder og el-ladestandere samt efterspørgsel efter hundevenlige tilbud. For 2025 forventer VisitDenmark et vendepunkt og fortsat fremgang på det svenske marked.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025