Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

VisitDenmark justerer sin internationale strategi og udvider antallet af prioriterede markeder fra ni til 14. De nuværende hovedmarkeder reduceres til otte, mens seks nye udviklingsmarkeder tilføjes, heriblandt Schweiz, Polen, Belgien og Spanien.

Strategien er godkendt af Det Nationale Turismeforum under By-, Land- og Kirkeministeriet og skal sikre bedre udnyttelse af midlerne til markedsføring. Hovedmarkederne vil fortsat få fuld markedsføringsindsats, mens udviklingsmarkederne afsøges for vækstpotentiale.

Med ændringerne vil de nye otte hovedmarkeder være Tyskland, Storbritannien, Norge, USA, Nederlandene, Sverige, Frankrig, Italien, mens de seks udviklingsmarkeder vil være Schweiz, Spanien, Belgien, Polen, Østrig og Indien.

Læs hele historien på Turistmonitor

Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA

Udenlandske gæster brugte i juli mindre på hoteller, mad og oplevelser i USA. Et fald på knap 3 pct. viser, hvor sårbar turismen er over for valuta, priser og global konkurrence – en erfaring, der også har relevans for danske aktører.

Royal Run vækker glæde blandt hoteller

Når Royal Run rammer Helsingør i maj 2026, ventes det at skabe aktivitet i hele byen. Flere hoteller ser frem til fyldte værelser og nye initiativer i kølvandet på det store arrangement.

Log ind