Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
VisitDenmark justerer sin internationale strategi og udvider antallet af prioriterede markeder fra ni til 14. De nuværende hovedmarkeder reduceres til otte, mens seks nye udviklingsmarkeder tilføjes, heriblandt Schweiz, Polen, Belgien og Spanien.
Strategien er godkendt af Det Nationale Turismeforum under By-, Land- og Kirkeministeriet og skal sikre bedre udnyttelse af midlerne til markedsføring. Hovedmarkederne vil fortsat få fuld markedsføringsindsats, mens udviklingsmarkederne afsøges for vækstpotentiale.
Med ændringerne vil de nye otte hovedmarkeder være Tyskland, Storbritannien, Norge, USA, Nederlandene, Sverige, Frankrig, Italien, mens de seks udviklingsmarkeder vil være Schweiz, Spanien, Belgien, Polen, Østrig og Indien.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pan Am skal nu genopstå som international hotelkæde
14-10-2025
-
11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme
14-10-2025
-
Kølpins Roberta’s Society får varm modtagelse
14-10-2025
-
Søllerød Kro har fundet sin nye køkkenchef
14-10-2025
-
Go Hotels udvider med nyt hotel ved Amager Strand
14-10-2025
-
Fødevarepriser trækker inflationen op i september
14-10-2025
-
Jyllands-Posten: Eks-daginstitution på Nørrebro ulovligt ombygget til hotellejligheder
14-10-2025
-
d’Angleterre hædret med to Michelin nøgler
14-10-2025
-
Japan boomer som rejsemål blandt danske efterårsrejsende
14-10-2025
-
Ny Bottega-restaurant åbner snart i København
14-10-2025
-
Dinning Week åbner dørene for nye gæster i landets restauranter
14-10-2025