Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
2024 blev et travlt år for Core Hospitality, der ophævede en joint venture med søsterselskabet H World International og indledte en omfattende rebranding af 14 Zleep-hoteller til Four Points Flex by Sheraton.
Året endte med et underskud på 13,7 mio. kr., hvilket ifølge adm. direktør Peter Haaber var en kalkuleret konsekvens af de strategiske tiltag.
Selskabet opnåede en omsætning på 202 mio. kr., svarende til en vækst på 3,6 pct. sammenlignet med året før. Ud over rebrandingen har selskabet investeret i nye hoteller i Hillerød og Horsens samt i nye drifts- og distributionssystemer.
Peter Haaber fremhæver, at 2024 har lagt grunden til en stærkere og mere samlet organisation. Kapaciteten ventes at stige med 1,7 pct. i 2025 sammenlignet med 2023, og selskabet forventer, at synergierne fra årets investeringer for alvor slår igennem i det kommende år.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Turismen er blandt landets store jobskabere
29-08-2025
-
Vestkyst på Sjælland skal gøres til turistmagnet
29-08-2025
-
Turismen overser milliardpotentiale i manglende tilgængelighed
29-08-2025
-
Moms på grønt møder opbakning – men lader vente på sig
29-08-2025
-
Bornholm satser på tyske turister i sensommeren
29-08-2025
-
Kokketalent fra Dragsholm Slot nomineret til talentpris
29-08-2025
-
Klimafolkemødet bliver Danmarks første svanemærkede event
29-08-2025
-
Hotel Troense kan blive ny højskole for kulturturister
29-08-2025