Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En undersøgelse viser, at turister på Vestkysten savner mere liv i vinterhalvåret.

På Fanø går mange erhvervsdrivende i hi efter højsæsonen, hvilket Destination Vadehavskysten forsøger at imødekomme med koordinerede åbningstider.

I Blåvand har butikker og restauranter valgt at holde åbent 363 dage om året, hvilket har skabt en stabil helårsturisme.

Også Thyborøn har succes med helårsåbne butikker og attraktioner, hvilket ifølge Michael Madsen fra Jyllands Akvariet har gjort byen kendt for at være et sted, hvor der altid sker noget.

Læs hele historien på DR

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind