Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den nye rapport “Bridging the Say-Do Gap” fra World Travel and Tourism Council (WTTC) konkluderer, at mens mange forbrugere støtter miljøvenlige initiativer, er de ikke villige til at betale ekstra for bæredygtige alternativer.
Analysen af 10.000 forbrugere viser, at økonomi er den vigtigste faktor, efterfulgt af kvalitet og anmeldelser.
WTTC anbefaler, at bæredygtige løsninger enten bliver billigere eller tilbyder bedre kvalitet for at øge forbrugernes motivation.
Belønningsprogrammer og øget synlighed af bæredygtighedsinitiativer kan også hjælpe med at mindske forskellen mellem holdninger og handlinger.
Læs hele historien på TravelNews
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025