Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Restaurant Haven i København har tre virksomheders sene afbud til julefrokoster ført til et økonomisk tab på 150.000 kr., fortæller medejer Robin Ungermann.
De sene aflysninger betød, at restauranten ikke kunne nå at genbooke de 210 kuverter. Episoden har fået Robin Ungermann til at indføre et depositum på 50 pct. ved fremtidige julebookinger.
HORESTA oplever, at problemet er udbredt, især i højsæsoner som julen, og hjælper derfor medlemmer med at håndhæve deres rettigheder.
Ifølge direktør Jeppe Møller-Herskind skyldes problemet blandt andet digitalisering, som har skabt en lavere forpligtelse hos gæster. HORESTA fører også sager, hvor virksomheder nægter at betale erstatning efter sene afbud, og understreger vigtigheden af tydelig afbestillingspolitik.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025