Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Regeringen har sammen med SF og Radikale Venstre indgået en aftale om at afsætte 125 mio. kr. årligt til en ny produktionsrabat, der skal gøre Danmark til en mere attraktiv destination for internationale film- og tv-produktioner.
Ambitionen er at skabe en ny filmguldalder og fremme Danmark som filmnation. Ifølge kulturminister Jakob Engel-Schmidt kan rabatten positionere Danmark i toppen internationalt. Den nye ordning skal også styrke turismen – og eksemplerne er allerede tydelige.
Momondo melder om en 50 pct. stigning i flysøgninger til Danmark siden premieren på den danske Netflix-serie Legenden.
Serien har fået global opmærksomhed og vækket rejselyst hos seere verden over, ikke mindst på grund af fortællingens lokation i København. Det bekræfter ifølge Momondo potentialet i at bruge film som løftestang for turismen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Scandic afslører direktør for prestigeprojekt på Aarhus Ø
04-12-2025
-
Konference i København samler Europa om turismens fremtid
04-12-2025
-
Internationalt: Scandic åbner hotel nummer otte i Tyskland
04-12-2025
-
Film- og seriehits skaber stigning i interesse for Danmark
04-12-2025
-
Ingen momsændringer inden næste valg
04-12-2025
-
Nye turistmarkeder vækster - men Norge og Storbritannien går tilbage
04-12-2025
-
Joe & The Juice klar med drive-in-restaurant i 2026
04-12-2025
-
København lancerer nu global version af CopenPay
04-12-2025
-
Hotelplaner over Palads-biografen møder massiv modstand i København
04-12-2025