Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Regeringen har sammen med SF og Radikale Venstre indgået en aftale om at afsætte 125 mio. kr. årligt til en ny produktionsrabat, der skal gøre Danmark til en mere attraktiv destination for internationale film- og tv-produktioner.

Ambitionen er at skabe en ny filmguldalder og fremme Danmark som filmnation. Ifølge kulturminister Jakob Engel-Schmidt kan rabatten positionere Danmark i toppen internationalt. Den nye ordning skal også styrke turismen – og eksemplerne er allerede tydelige.

Momondo melder om en 50 pct. stigning i flysøgninger til Danmark siden premieren på den danske Netflix-serie Legenden.

Serien har fået global opmærksomhed og vækket rejselyst hos seere verden over, ikke mindst på grund af fortællingens lokation i København. Det bekræfter ifølge Momondo potentialet i at bruge film som løftestang for turismen.

Læs hele historien på Turistmonitor

København lancerer nu global version af CopenPay

København lancerer nu et globalt initiativ, hvor turister belønnes for at gøre godt. DestinationPay bygger videre på succesen med CopenPay og inviterer byer over hele verden til at adoptere modellen.

Log ind