Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hotelkæden Danske Hoteller markerer sit 35-års jubilæum og kan samtidig notere fortsat vækst. Siden starten i 1990 med ét hotel i Dronninglund er porteføljen vokset til 27 hoteller fordelt over Jylland, Fyn og Sjælland.
Ifølge kommerciel direktør Jørgen Christensen skyldes succesen blandt andet, at kæden ikke arbejder efter et standardiseret koncept, men i stedet bevarer hvert enkelt hotels lokale særpræg.
Kæden ejes af næsten 3.000 aktionærer – mange af dem gæster – og netop det lokale ejerskab og samspil med lokalbefolkningen fremhæves som en styrke. Målet er fortsat at udvide med ét hotel om året.
Et nyere eksempel er Hotel Kirstine i Næstved, som i foråret blev opkøbt for 60 mio. kr. Anders Løkkegaard Madsen, direktør på Hotel Kryb i Ly Kro i Fredericia, oplever klare fordele ved at være del af en større kæde – både gennem fælles markedsføring og bedre indkøbsaftaler – men understreger samtidig, at lokal opbakning er afgørende for at fastholde relevansen i området.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025