Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wolt Danmark har valgt at fjerne en kontroversiel prisklausul, der hidtil har forhindret restauranter i at tilbyde lavere priser på egne platforme.
HORESTAs adm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, kalder det et skridt i den rigtige retning, men han understreger samtidig, at hoteller og restauranter må forholde sig kritisk til den stigende afhængighed af digitale platforme.
Den direkte kundekontakt er vigtig – ikke mindst økonomisk – og det kan mærkes, når store leverandører tager en stor bid af omsætningen. Jeppe Møller-Herskind ser Wolt Danmarks beslutning som en konsekvens af EU’s Digital Market Act og lignende afgørelser i Finland og mod Booking.com, men fremhæver, at det ikke løser det grundlæggende problem: Stigende omkostninger og svære driftsvilkår.
En ny aktør, FreeTable, er på vej med en digital løsning til bordbestillinger og rabatter, men også her minder Horesta om behovet for digital besindighed. Strategisk uafhængighed og kontrol over egne priser og kunder er ifølge Jeppe Møller-Herskind afgørende for en sund forretning.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025