Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

CopenPay blev lanceret af Wonderful Copenhagen i 2024 og har siden vakt international interesse.

Konceptet går ud på at belønne turister i København, når de opfører sig bæredygtigt – eksempelvis ved at samle affald eller bruge offentlig transport – med gratis oplevelser som bådture og frokoster. I år deltog omkring 100 aktører, og initiativet løb over ni uger.

Ifølge Søren Tegen Petersen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen, har over 100 destinationer på verdensplan taget kontakt for at høre nærmere om erfaringerne.

Berlin, Bremen og Helsinki er blandt dem, der konkret arbejder med lignende idéer. I Bremen uddeles eksempelvis gaveposer til togrejsende turister, og Helsinki ønsker at udvikle et fælles initiativ i samarbejde med byer omkring Østersøen.

Wonderful Copenhagen har delt erfaringer med interessenter globalt og understreger ønsket om at bidrage til positiv forandring i rejsebranchen.

Læs hele historien på Turisme24

Log ind