Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
CopenPay blev lanceret af Wonderful Copenhagen i 2024 og har siden vakt international interesse.
Konceptet går ud på at belønne turister i København, når de opfører sig bæredygtigt – eksempelvis ved at samle affald eller bruge offentlig transport – med gratis oplevelser som bådture og frokoster. I år deltog omkring 100 aktører, og initiativet løb over ni uger.
Ifølge Søren Tegen Petersen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen, har over 100 destinationer på verdensplan taget kontakt for at høre nærmere om erfaringerne.
Berlin, Bremen og Helsinki er blandt dem, der konkret arbejder med lignende idéer. I Bremen uddeles eksempelvis gaveposer til togrejsende turister, og Helsinki ønsker at udvikle et fælles initiativ i samarbejde med byer omkring Østersøen.
Wonderful Copenhagen har delt erfaringer med interessenter globalt og understreger ønsket om at bidrage til positiv forandring i rejsebranchen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Dansk turismeidé vækker international interesse
26-08-2025
-
Millionløft skal styrke dansk gastronomi internationalt
26-08-2025
-
Restauranter venter vækst trods økonomisk usikkerhed
26-08-2025
-
København topper turismen med rekorder og luksushoteller
26-08-2025
-
Mødebranchen samles: Seks netværksdage på tværs af Danmark og Sverige
26-08-2025
-
Turistbranchen advarer mod ændring af skolernes sommerferie
26-08-2025
-
Københavnske hotelovernatninger drives af udenlandske gæster
26-08-2025
-
Femern-forsinkelse kan udskyde turismepotentiale
26-08-2025