Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Restaurant Bouillon har på kort tid vokset sig til tre restauranter i Danmark og opererer med et lavpriskoncept, der stadig tiltrækker gæster trods faldende hype. Adm. direktør Torben Klitbo fremhæver, at succesen bygger på volumen frem for høj fortjeneste pr. gæst.

Udvidelsen til Odense og Aarhus har skabt ny vækst, og ejerkredsen overvejer nu yderligere ekspansion – måske uden for Danmarks grænser. Flere konkurrenter har taget idéen op med egne bistrokoncepter, hvilket ifølge Klitbo blot skærper kvaliteten i markedet.

Kritikken af de lave priser og deres betydning for branchen er der stadig, men Bouillon fastholder kursen og håber at blive en blivende institution.

Læs hele historien på FødevareWatch

Madklubbens omsætning faldt

Restaurantkæden Madklubben må notere et markant lavere resultat end ventet – færre nye restauranter og stigende omkostninger presser regnskabet.

Log ind