Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

HORESTA retter nu en skarp kritik mod platforme som Tripadvisor og Trustpilot, hvor anonyme og forældede anmeldelser ifølge organisationen får lov at stå uden kontrol. Det skriver Turisme24.

Maria Olafsson, politisk chef i HORESTA, advarer om, at falske anmeldelser kan ødelægge en virksomheds omdømme og kalder det urimeligt, at der ikke kræves dokumentation for at anmelde et sted.

Sammen med den europæiske brancheorganisation HOTREC foreslår HORESTA derfor tre konkrete ændringer:

  • krav om dokumenteret besøg
  • identifikation via eksempelvis MitID
  • tidsbegrænsning på anmeldelser

Kritikken skal sikre mere fair vilkår og større troværdighed for både virksomheder og brugere.

HORESTA understreger, at man ikke er imod anmeldelser, men at de skal foregå på ordnede vilkår. Initiativer som dette ses også i andre lande, herunder Italien, hvor der ligeledes arbejdes på at regulere falske brugeranmeldelser.

Læs hele historien på turisme24.dk

Nyt afsnit af HORESTA Lounge

Lyt til det nyeste afsnit af HORESTA Lounge, hvor direktør og indehaver af Hotel Viking, Brian Fabricius, fortæller om rejsen fra familiehotel til firestjernet hotel med 100 ansatte i Sæby.

Log ind