Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Holland er med 1,8 mio. overnatninger i 2024 Danmarks næststørste turismemarked. Ifølge Mette Rodenhuis-Carlsen, markedschef hos VisitDenmark, tiltrækkes hollænderne især af natur, outdoor-aktiviteter og lav risiko for ekstremt vejr.
Danmark opfattes som en tryg destination med plads, ro og bæredygtige værdier – et "home away from home". Selvom privatøkonomien har været presset af høj inflation, har prisstigninger i Sydeuropa styrket interessen for rejsemål i Nordeuropa.
Hollandske turister rejser ofte uden for højsæsonen, søger oplevelser og bevæger sig gerne mellem flere overnatningssteder. De har fokus på værdi for pengene og belønner god service med øget forbrug.
For danske aktører er det derfor vigtigt at forstå deres prisbevidsthed og aktivitetslyst. Mette Rodenhuis-Carlsen vurderer, at væksten fortsætter i 2025 med endnu flere hollændere, der vælger Danmark som feriedestination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danmark styrker sin Michelin-position med otte nye stjerner
17-06-2025
-
Færøsk restaurant tildeles to Michelin-stjerner fra start
17-06-2025
-
200 bookinger på én time efter Michelin-stjerne til Alimentum
17-06-2025
-
Flere danske restauranter får deres første Michelin-stjerne
17-06-2025
-
Madklubben vil styrke børns madfærdigheder sammen med Arla
17-06-2025
-
Bevilling fra Nordea Fonden skal løfte Hærvejen til nyt niveau
17-06-2025
-
Hotelovernatninger i april slår ny rekord
17-06-2025
-
Nordborg Resort på Als skal løfte dansk turisme
17-06-2025
-
Hotelplaner i Esbjerg droppes til fordel for boligbyggeri
17-06-2025