Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Holland er med 1,8 mio. overnatninger i 2024 Danmarks næststørste turismemarked. Ifølge Mette Rodenhuis-Carlsen, markedschef hos VisitDenmark, tiltrækkes hollænderne især af natur, outdoor-aktiviteter og lav risiko for ekstremt vejr.
Danmark opfattes som en tryg destination med plads, ro og bæredygtige værdier – et "home away from home". Selvom privatøkonomien har været presset af høj inflation, har prisstigninger i Sydeuropa styrket interessen for rejsemål i Nordeuropa.
Hollandske turister rejser ofte uden for højsæsonen, søger oplevelser og bevæger sig gerne mellem flere overnatningssteder. De har fokus på værdi for pengene og belønner god service med øget forbrug.
For danske aktører er det derfor vigtigt at forstå deres prisbevidsthed og aktivitetslyst. Mette Rodenhuis-Carlsen vurderer, at væksten fortsætter i 2025 med endnu flere hollændere, der vælger Danmark som feriedestination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotelopkøb i København til en milliard kroner
01-05-2025
-
Kølpin Hotels sælger strandhotel i strategisk skifte
01-05-2025
-
Schackenborg Slot bliver en del af hotelkæde
01-05-2025
-
Direktørskifte på Ruths Hotel efter seks år
01-05-2025
-
Stiftere bag kendt tøjmærke køber hotel i København
01-05-2025
-
Historisk slot på Lolland kan blive feriecenter
01-05-2025
-
Mangel på arbejdskraft presser turistbranchen i Vestdanmark
01-05-2025