Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fårup Sommerland har netop åbnet dørene til sin 50. sæson og markerer jubilæet med investeringer på omkring 30 mio. kr. Midlerne er blandt andet brugt på at etablere et nyt indgangsområde, som skal forbedre gæsternes førstehåndsindtryk.
Det nye strøg består af 2.000 kvadratmeter byggeri med ismejeri, butikker, café og opholdsområder. Samtidig er parkens overnatningskapacitet blevet udvidet med ni nye glamping-telte, så op mod 1.000 gæster nu kan overnatte i parken.
Ifølge direktør Niels Jørgen Jensen, der også er bestyrelsesformand for VisitDenmark, har Fårup Sommerland gennemgået en betydelig udvikling siden begyndelsen og er i dag en prisbelønnet attraktion i international klasse. Jubilæet markeres desuden med en række events og en fejring for tidligere og nuværende medarbejdere.
Fårup Sommerland var i 2023 Danmarks sjette mest besøgte attraktion med 664.803 gæster, og direktøren ser investeringerne som fundament for fremtidig vækst.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025