Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den Gamle By har opnået Green Attraction-certificering efter flere års indsats for at reducere energiforbrug, affald og madspild – alt sammen uden at gå på kompromis med museets historiske udtryk.
Miljømærket er udviklet af HORESTA i samarbejde med Friluftsrådet og er pendanten til Green Key for attraktioner.
Ifølge bygningschef Niels Meyer er tilgangen sket gennem dialog og praktiske løsninger, som fx brug af trætønder i stedet for moderne skraldespande. Bag facaden sorteres affaldet i over 20 fraktioner.
Museet havde 568.275 gæster i 2024 og ser en særlig mulighed for at skabe samtale om bæredygtighed på tværs af generationer.
Museumsdirektør Julie Rokkjær Birch fremhæver, at museets faglighed inden for håndværk og klimavenligt byggeri skal anvendes i nye aktiviteter og partnerskaber. Indsatsen er desuden støttet af NRGI’s Værdipulje med fokus på data og energibesparelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025