Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den Gamle By har opnået Green Attraction-certificering efter flere års indsats for at reducere energiforbrug, affald og madspild – alt sammen uden at gå på kompromis med museets historiske udtryk.
Miljømærket er udviklet af HORESTA i samarbejde med Friluftsrådet og er pendanten til Green Key for attraktioner.
Ifølge bygningschef Niels Meyer er tilgangen sket gennem dialog og praktiske løsninger, som fx brug af trætønder i stedet for moderne skraldespande. Bag facaden sorteres affaldet i over 20 fraktioner.
Museet havde 568.275 gæster i 2024 og ser en særlig mulighed for at skabe samtale om bæredygtighed på tværs af generationer.
Museumsdirektør Julie Rokkjær Birch fremhæver, at museets faglighed inden for håndværk og klimavenligt byggeri skal anvendes i nye aktiviteter og partnerskaber. Indsatsen er desuden støttet af NRGI’s Værdipulje med fokus på data og energibesparelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025