Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Krydstogtsgæsterne bidrager i stigende grad til turismeomsætningen i Aarhus, og VisitAarhus forventer, at sæsonen vil skabe både økonomisk aktivitet og international eksponering. Det skriver Aarhus Stiftstidende.
Ifølge administrerende direktør i VisitAarhus, Pia Lange Christensen er krydstogter en vigtig brik i byens samlede turismestrategi, og hun peger på, at gæsterne i stigende grad søger autentiske, lokale oplevelser.
Aarhus har forberedt sig med både forbedret infrastruktur og øget fokus på gæsteservice. Blandt andet er der udviklet nye guidede ture og oplevelsespakker, der skal trække turisterne længere ind i byen og ud i regionen. VisitAarhus arbejder tæt sammen med erhvervslivet om at optimere gæsternes oplevelse og sikre, at byen kan håndtere det stigende antal besøgende.
Krydstogtsæsonen forventes at strække sig helt til oktober.
Læs hele historien på stiften.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott udvider i København med opkøb af CitizenM
29-04-2025
-
HORESTA advarer mod Københavns Kommunes nye nattelivsplan
29-04-2025
-
Danske kokke- og tjenerelever henter sølv ved nordiske mesterskaber 2025
29-04-2025
-
Ruths Hotel sikrer millionoverskud trods vejrets luner
29-04-2025
-
Norske Spenn udvider med Reitan Retail – danske hotelgæster får flere fordele
29-04-2025
-
Danske Hoteller vil vokse videre med ny kapitaludvidelse
29-04-2025
-
Hvide Sande-serie skaber massiv opmærksomhed om Vestkysten
29-04-2025
-
Bornholmsk strandhotel satser på helårsturisme efter ny SKI-aftale
29-04-2025
-
Kokke og entusiaster skal dyste til DM i Bålmad
29-04-2025