Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Pret A Manger har nået en milepæl med et globalt salg på over 1 mia. pund. Væksten er drevet af en international ekspansionsstrategi med nye markeder i Indien, Spanien, Cypern og Sydafrika, skriver Fødevarewatch.
Med 18 markeder har kæden nået sit 2021-mål om at fordoble sin størrelse tre år før planen. Adm. direktør Pano Christou udtaler, at virksomheden har leveret på sine ambitiøse mål efter pandemien.
I første halvår af 2024 steg salget med 10 % til 569 mio. pund, og Pret planlægger at femdoble antallet af butikker i USA til 300 inden 2029.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025