Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et kendt ansigt vil udfordre de danske bryggerigiganter Royal Unibrew og Carlsberg, som samlet står bag næsten tre ud af fire solgte øl i Norge.
Den excentriske rigmand, Petter A. Stordalen, er gået sammen med den førende aktør på det svenske ølmarked, Spendrup-familien, for netop at udfordre de to danske bryggerier. Det skriver Fødevarewatch.
Petter Stordalen er mest kendt for at stå bag hotelkæden Nordic Choice Hotels, der har 180 hoteller på verdensplan.
”Vi vil udfordre det norske ølmarked, som i dag kontrolleres af to danskejede aktører. Alene de to har tilsammen en markedsandel på tæt på 70 pct. af det norske ølmarked. Det vil vi gøre noget ved,” siger Stordalen til.
Læs hele historien på fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025