Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskerne ændrer deres forbrugsvaner efter pandemien og prioriterer i stigende grad oplevelser, rejser og kultur frem for materielle køb, hvilket påvirker detailbranchen.
Hos møbelkæden Boconcept oplever direktør Mikael Kruse Jensen, at danskerne nu overvejer deres forbrug mere nøje.
”Alt hvad vi hører fra vores butikspersonale er, at de nu konkurrerer med oplevelser i lokalområdet og rejser. Det er et nyt game”, siger han til Finans.
Selvom der er en lille fremgang i salget, er der stadig hård konkurrence fra oplevelsesøkonomien.
Møbelkæder som Ilva og detailgiganten Ikea har også tilpasset deres strategier, herunder prisjusteringer, for at fastholde kunder. Samtidig bemærker eksperter, at danskerne hellere vil bruge penge på minder og oplevelser end materielle goder.
Læs hele historien på Finans.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelstars Union indfører nye kriterier fra 2025
07-12-2024
-
Minister støtter plan for outdoorturisme
07-12-2024
-
Hotel Faaborg Fjord kåret som Danmarks bedste
07-12-2024
-
Ledigheden steg svagt i november
07-12-2024
-
Madklubben åbner midlertidig restaurant efter brand
07-12-2024
-
Splittelse om arbejdskraft skaber debat i regeringen
07-12-2024
-
Nyt hotel skal sætte skub i Thyborøns turisme
07-12-2024