Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskerne ændrer deres forbrugsvaner efter pandemien og prioriterer i stigende grad oplevelser, rejser og kultur frem for materielle køb, hvilket påvirker detailbranchen.
Hos møbelkæden Boconcept oplever direktør Mikael Kruse Jensen, at danskerne nu overvejer deres forbrug mere nøje.
”Alt hvad vi hører fra vores butikspersonale er, at de nu konkurrerer med oplevelser i lokalområdet og rejser. Det er et nyt game”, siger han til Finans.
Selvom der er en lille fremgang i salget, er der stadig hård konkurrence fra oplevelsesøkonomien.
Møbelkæder som Ilva og detailgiganten Ikea har også tilpasset deres strategier, herunder prisjusteringer, for at fastholde kunder. Samtidig bemærker eksperter, at danskerne hellere vil bruge penge på minder og oplevelser end materielle goder.
Læs hele historien på Finans.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025