Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskerne ændrer deres forbrugsvaner efter pandemien og prioriterer i stigende grad oplevelser, rejser og kultur frem for materielle køb, hvilket påvirker detailbranchen.
Hos møbelkæden Boconcept oplever direktør Mikael Kruse Jensen, at danskerne nu overvejer deres forbrug mere nøje.
”Alt hvad vi hører fra vores butikspersonale er, at de nu konkurrerer med oplevelser i lokalområdet og rejser. Det er et nyt game”, siger han til Finans.
Selvom der er en lille fremgang i salget, er der stadig hård konkurrence fra oplevelsesøkonomien.
Møbelkæder som Ilva og detailgiganten Ikea har også tilpasset deres strategier, herunder prisjusteringer, for at fastholde kunder. Samtidig bemærker eksperter, at danskerne hellere vil bruge penge på minder og oplevelser end materielle goder.
Læs hele historien på Finans.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Alexander Kølpin åbner nyt hybridhotel i Aarhus
03-06-2025
-
3 Days of Design skaber vækst og fylder hotellerne
03-06-2025
-
København godkender nyt hotel og tv-center ved Kalvebod Brygge
03-06-2025
-
Ny måling: Flertal vil hæve aldersgrænsen for alkohol
03-06-2025
-
Billund-hotel tilpasser sig efter Ryanair-exit
03-06-2025
-
Cofoco vokser – men skruer ned for investeringerne i 2025
03-06-2025
-
Danske Hoteller A/S klar til næste opkøb efter stor Esbjerg-investering
03-06-2025
-
Comwell Hvide Hus Aalborg bliver en del af global hotelkæde
03-06-2025
-
Randers Regnskov planlægger stor udvidelse til over 50 mio. kr.
03-06-2025
-
Svinkløv Badehotel fejrer 100-års jubilæum
03-06-2025