Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter oplever, at gæster reserverer bord online men aldrig dukker op. Det resulterer i tabt omsætning og afvisning af andre gæster. Det har Restauratør Marco Kekec, medejer af Ferdinands Bøfhus i Ringsted, blandt andet oplevet.
Hos HORESTA oplever man en stigende tendens på området. Brancheorganisationen foreslår, at restauranter indfører et gebyr for udeblivelser. Erfaringer viser, at dette kan mindske problemet.
Restauratør Marco Kekec foretrækker dog en anden tilgang. Han vil i stedet sende påmindelsesbeskeder til gæsterne inden besøget, hvilket han mener skaber bedre kundeoplevelser.
Uanset løsning peger udviklingen på behovet for, at branchen tager hånd om problemet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025