Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Green Attraction er et målrettet miljømærke for attraktioner i Danmark, og Givskud Zoo - Zootopia har netop modtaget denne certificering. Det fremgår af en pressemeddelelse.
”Det er vi både glade for og stolte over. Man kan vel nærmest sige, at Givskud Zoo - Zootopia har grønt blod i årerne, og det er en del af vores DNA at arbejde for en grøn omstilling og en mere miljøvenlig drift i parken. Så det har været helt naturligt for os at gå efter certificeringen, der viser, at vi er meget målrettede, når det kommer til bæredygtighed, siger direktør i Givskud Zoo - Zootopia, Richard Østerballe.
Green Attraction-certificerede attraktioner tæller både museer, dyreparker, videns - og forlystelsesparker. For at blive certificeret som en Green Attraction er der en række kriterier, som attraktionen skal leve op til og løbende overholde.
Næste skridt for Givskud Zoo - Zootopia er at få parkens vandrerhjem Givskud Zoo - Hostel Green Key-certificeret, og arbejdet for at leve op til de påkrævede kriterier og ansøgningen hertil er allerede undervejs.
Green Attraction er etableret i samarbejde mellem Danske Zoos og Akvarier (DAZA), Organisationen Danske Museer (ODM), Foreningen af Forlystelser i Danmark (FFD), Videnspædagogiske Aktivitetscentre (VPAC) og HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Rekord i Københavns Lufthavn trods global uro
28-08-2025
-
Minister giver millionløft til Michelin-markedsføring
28-08-2025
-
Halvårsregnskab: Færre gæster og investeringer giver underskud i Tivoli
28-08-2025
-
Ny direktør skal sætte retning for turismen i Nordjylland
28-08-2025
-
Momsdebat blusser også op i nabolande
28-08-2025
-
Konkurrencemyndighed griber ind i Ubers fusion med Dantaxi
28-08-2025
-
HORESTA-formand får bestyrelsespost i Pensiondanmark
28-08-2025
-
Kæmpe film- og hotelbyggeri på vej i København
28-08-2025
-
Ny i HORESTA: Nyt liv til tidligere fagforeningshotel på Stevns
28-08-2025