Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der kan være udsigt til billigere ferier, efter EU-Kommissionen har ophævet en klausul, der har været mellem Booking.com og de hoteller, som er på platformen.

I hvert fald hvis man er villig til at gå udenom booking-portalen og direkte ind på hotellernes hjemmesider.

Indtil nu har hotellerne nemlig været underlagt en klausul, der gjorde, at de ikke måtte udbyde værelser til en billigere pris, end den der ligger på Booking.com.

Hos Horesta betragter de Kommissionens afgørelse som en decideret sejr. De har i mange år kæmpet for, at der blev gjort op med bookingportalernes magt, fortæller administrerende direktør Pia Voss til DR Radioavisen.

”Der bliver en øget og friere konkurrence. Og det gør jo som regel, at det er udbud og efterspørgsel, der bestemmer priserne. Så man kan sagtens forestille sig, at nogle hoteller vil vælge at lave kampagner eller tilbud, som hotellerne ikke har kunnet før, hvis de bruger Booking.com”, siger hun.

Læs hele historien på dr.dk

HORESTA tilslutter sig ny kampagne: Alkohol er for voksne

Den internationale spiritusproducent Diageo har lanceret kampagnen ”Hvem peger flaskehalsen på?”, der skal sætte fokus på unges alkoholkultur. HORESTA bakker op om kampagnen, der ønsker at starte en samtale om, hvordan vi får en bedre alkoholkultur blandt unge.

HORESTA: Sommeren gav stærk højsæson

Turismeåret tegner positivt med flere udenlandske gæster. Ifølge HORESTA er der dog behov for bedre rammevilkår og fokus på vejrmeldingers betydning.

Log ind