Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det går rigtig godt for dansk turisme, men der er også områder, som har brug for ekstra opmærksomhed. Det er hovedbudskabet i den nytårsudtalelse, som VisitDenmarks direktør Katja Moesgaard netop har sendt på gaden, skriver Turistmonitor.dk.
Her peger hun på, at 2023 bliver endnu bedre end 2022, når det gælder de udenlandske overnatninger, og at de første indikationer for 2024 også umiddelbart tegner positivt.
Samtidig er der ifølge direktøren behov for skærpet opmærksomhed for at få forløst det uudnyttede potentiale i møde- og erhvervsturismen.
I nytårsudtalelsen gør Katja Moesgaard også status på den bæredygtige turisme, som har været overliggeren for dansk turisme siden 2022, hvor den nationale strategi for dansk turisme satte en ny kurs for væksten.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025