Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På de to nordsjællandske hoteller Kokkedal Slot Copenhagen i Hørsholm og Hotel Bretagne i Hornbæk, der sammenlagt har 59 værelser, har man oplevet en påfaldende udvikling i kundernes online bookingmønstre. Det skriver Turistmonitor.dk.
For mens der ikke er sket en stor ændring i det samlede antal bookinger år til dato, er der sket et skifte i den måde, kunderne booker på. Hvor hovedparten tidligere kom via de to store agenter Booking.com og Expedia – såkaldte OTA’er – kommer flere bookinger nu direkte gennem hotellernes egne hjemmesider.
Det glæder HORESTA, der dog ikke kan konkludere, om der er tale om en tendens efter en rundspørge blandt nogle af deres hotelmedlemmer.
”Svarene fra medlemmerne er ikke entydige, og jeg ville passe på med at kalde det en tendens. Det kommer også an på, hvordan man som virksomhed har sat sin branding- og marketingsplatform op, hvilket er meget forskelligt. Derfor kan vi ikke sige, at specifikke udviklinger er en del af en tendens,” Jeppe Møller-Herskind, der er viceadministrerende direktør i HORESTA.
Selvom Jeppe Møller-Herksind ikke kan pege på en tendens, er han alligevel glad for at høre om den udvikling, man har oplevet på de to nordsjællandske hoteller.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025