Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er tilfredshed at spore hos flere af turisme- og oplevelsesindustriens brancheorganisationer, når det handler om udkastet til en ny national turismestrategi, som er sluppet ud fra Erhvervsministeriet. Det skriver Turistmonitor.dk.
For selvom udkastet indtil videre kun har været fremlagt i Det Nationale Turismeforum og endnu ikke er politisk behandlet, skaber det glæde hos HORESTA, at udviklingen af potentialet i den danske møde- og erhvervsturisme er nævnt i flere afsnit i strategien.
”Erhvervsturismen har generelt fyldt for lidt i dansk turisme, for den rummer et stort potentiale og tiltrækker turister med et meget højt døgnforbrug. I arbejdet med at styrke erhvervsturismen så vi blandt andet gerne, at man fokuserede på at styrke vores evne til at tiltrække de store events til Danmark. Vores hotelprodukt er med den tilførte kapacitet i top, men vi mangler en offentlig pulje, der kan være med til at tiltrække de store events,” siger Pia E. Voss, adm. direktør i HORESTA.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny frist for kollektivt søgsmål mod Booking.com
30-07-2025
-
Turismetrends: Sådan rejser europæerne i 2025
30-07-2025
PRESSEKLIP
-
Bellagroup har udpeget ny direktør
30-07-2025
-
Fusion og rebranding præger resultat hos Core Hospitality
30-07-2025
-
Ny hotelchef skal styrke Copenhagen Plaza efter renovering
30-07-2025
-
Minister: Møns Klint kan tiltrække flere turister
30-07-2025
-
Green Key skaber øget interesse for Hotel Pejsegården
30-07-2025
-
TV2-serie vækker historisk interesse og løfter museum i Jelling
30-07-2025
-
Elever imponerer med sommerrestaurant på Severin
30-07-2025
-
Kraftigt regnvejr lukkede BonBon-Land i to dage
30-07-2025